Sunday, September 2, 2007

MERDEKA


malam 29/08 lepas aku akhirnya bertugas jua menjadi emcee dalam kelenguhan kaki dan tangan..huhu Malaysia boleh..gina pun bolehh..gtu. bile dikenang-kenang sepanjang idup aku selama 28 thn 8 bulan nih..hehe wasenye tahun nilah sambutan Hari Kemerdekaan yg sgt bermakna dan aku paling byk terlibat. ade upacara naik bendera besor, pastu dlm bilik pun pasang bendera, selalu nyanyi lagu patriotik..hehehe. x kire gi dataran Merdeka tahun 1999-sbbnye ptg tuh ramai org asing drpd rakyat Malaysia sendiri...huhu sampai aku wase duk kat bangladesh jer. bulan Merdeka tahun ini jugak menyaksikan banyak adegan terjadi dalam hidup aku...dengan eksideng, dgn pinjam kete org, dgn pening pk nak tuko kete ke idak..huhu botak arr.

31 Ogos...aku lepak kat umah mak jer..pagi2 tgk perarakan Merdeka kat tv. wahh ensemnyer YDPA & Permaisuri pun cun gtu..anyway tak ler teruja sgt mcm zaman bebudak dulu, seronok sgt tengok perarakan hari Merdeka nii. papa lak dah anto kete yg dipinjam arituh..so kami x ke mane2 le org kate patoh kaki gtu. mak aku plak sibuk pegi buat kuih bengkang @ kuih bakar kat umah ustazah melah untuk bawa esoknye sbb ade acara menghantar/menyambut menantu di KB...anak aku si achah lg best..melompat sane sini dgn sepupu2 dia, lom fhm erti Merdeka lg. yg kelakonyer Jalur Gemilang tuh dia panggey Merdeka..hihihi.

1 September...abg aku setuju bagi pinjam kete dia..huh selamat. sian jugak dia kat adik dia nih..mak terharu uols..ops. so lps anta abg aku balik umah dia di krai..mlm tuh kami bertolak le pulang dr kampung. masa nak bertolak tuh dah kol 10 mlm...sesampainyer dpn klinik DBI..ade trafik jem yg sgt ler jemnyer. nih kalo kete leh tuko mcm transformers kan best..hahaha. sepanjang jalan byk bulan mengambang putih haaa...rupe-rupenye deme ade buat rapat ker perhimpunan ker jom heboh ker..ops..ape ntah tp yg pasti jem giler babas le. paling geram bile ade pemandu bodos & nebengs main potong jer pastuh mule la nak cilok2..geram betul aku haihhh. x merdeka punye orang. akhirnye kul 3.30 pagi baru kami sampai di umah..aku terus la terbongkang x sedar diri..hehe tp ok gak la..6.30 sempat bangun solat subuh..huhu pastu p keje...huarghh ngantuk la pulokk.

2 comments:

goboklama said...

ya,pemandu2 tu kalau jumpa mmg nak dipsiko jek! Ada tu yg bawa anak bini dlm keter tapi bawak keter mcm racing,geram sungguh!! Mulalah kuar prkataan2 yg tak sepatutnya $##@##$$!!!!!

gina marna said...

qisst...ye betol. geram sgt kan. tapi saborrrrrrr jer.