Sunday, January 28, 2007

Memainkan boling...

Hari Jumaat lps kami ahli2 kelab opis ni ke Kuantan, ade boling tournament gtu...aku cam biase laa, sbg ahli kelab yg baik mesti join punyer apatah lagi brekfes n lunch ade penaja...hohoho itu yg aku suke tuh. 7.30 a.m turun dr umah, drive p opis...kul 7.45 naik kete bos terus p Kuantan. masa pomosi tu ramai yg kate nak pegi, tup2 ari buatnye...yg wanita 3 org jer terpacak kat situ termasuklah aku. aisehmen ini suda bagus...hehehe matilaa perasan juara awal2 lagi.
Sampai Kuantan terus gi brekfes...huyooo roti canai ada, capati ada, tosei pun adaa...ayoyo maveles. sebagai persediaan menjadi juara kategori wanita, aku dgn lahapnye memakan 2 keping roti canai & sekeping capati...pastu nak tambah tosei tp aku malu plak. maklum la mkn dpn bapak2 org, nampak sgt aku ni buruk lantak...hehehe. anyway kari ayam & kari kambing itu mmg best...fuhh maveles lagiii.
sapu bersih

kari kambing & ayam...sedappp
lebey kurang 9.30 baru le bertolak ke tmpt main boling, di kuantan ni ade 2 choice nak main kat Mega lane or Premium lane. kami p main kat premium lane, x ler cbuk sgt. lagi pun aku rs leh skor kat situ...hehehe perasan lagiii. sampai2 jer, x der org lagi kat situ. mamat yg keje tu pon lom bekfes aku rs, sbb ms kite org nak sewa kasut nampak dia br nak mkn...hehe sian lak.
soooo...permainan pon bermula kul 10 a.m dgn balingan pertama oleh tn hj big bos. strike wa ckp lu...hehe kwn aku ckp dia p mekah belaja main boling ker...choiiiiii mulottt. ala selama ni pun mmg dia terer maa. kami kaum wanita yg x seberapa kerat ni dpt lane 20 & 21, kongsi dgn 3 bapak budak yg msg2 tunjuk aksi plg macho...haha.
setelah berhempas pulas main 5 game...huhu akhirnye aku berjaya menjadi JUARA. tp juara x seberapa laa sbb main lawan 3 org jer...kategori lelaki ade 11 org, tu br celenjing katenye. puas gak laa main sbb dah lame sgt x main niii, org kate gian sgt doh..ahaks. oleh kerana hari jumaat kan...so cpt2 le kami menghabiskan main sblm masuk waktu al zohor.

bola pepel & ceklat


aksi sang juara...hehe juara ckp byk


lps dah setel bhgn main, poin sume dah dpt terus bertolak ke masjid lak. kali ni aku tumpang kete kwnku Edd, p parking kat library awams. then aku & the girls p jln2 area wisma nak p cucuk money plak kat bank. elok je dekat pagor wisma tu ade cam pasar tani, aku & the girls pon teruja la nak membeli jambu madu...bukan nak ngata laa, tp mmg siut tul brother itu, berkire nak mampos. dah le buah2 nyer tinggal yg kureng je..tu pun nak kemut tuh. dah le jual ari jumaat dkt ngan masjid lak tuh, kedekut ya amats...camne nak kaye. huh...tp aku beli gak, sket jer sbb aku nyampah.

pastu aku pon blah p carik atm...lps dah mencucuk money itu, kami pon lalu semula dpn brother itu. ni yg aku tambah hangin satu bdn, rupe-rupenye byk lagi jambu2 yg jambu..ehe yg elok2 lagi. mmg laaa...aku rs ramai org ngutuk dia arituh, bukan aku jer. pastu kami pegi semula kat library, carik tmpt solat & lepak jap. hehe sambil2 duk mkn jambu tuh sempat lagi ngutuk psl bro jual jambu tuh. eeee mmg byk dia dpt pahala ari jumaat itu...



daging goreng halia


soton itu sedap...muah2


selesai sume semayang jumaat, kami teruskan ekspedisi...hehe kali ini nak p lunch kat satu kedai tomyam, kalo x silap name dia Sara Tom Yam kut dpn RHB bank. blh la thn...kalo rating 10 aku leh bagi 7.5...hehehe sbbnye aku penah mkn masakan siam yg best ms aku p Siam.


diorang wat 3 hidang...aku rs mmg masing2 tgh kebulur giler. iyelah dahle main boling tuh byk pakai energy, pastu kul 2.30 p.m br leh jumpe nasik...mmg harus dgn pinggan2 skali ditelan. aku pun mmg lapo gile dah, siap nyanyi samba apa saje perut aku tuh...slps sume dah sampai kat meja, doa pun dibaca dan...seranggggggg. burppp....alhamdulillah, syukur nikmat Allah.


pastu kami pun bertolak semula ke opis laa...masa ni aku x rasa lagi sakit2 ker lenguh2 ker. emmh mlm tu amik kau bisa abih satu bdn...rs mcm wrestling wwe plak. hehehe..papa ckp nak p main lah nextweek. aku ckp, BEREHHH.

2 comments:

NJ@Goboklama said...

GM, (GinaMarna@General Manager)you kerje kat mana ek? Mana tau kalau2 kita nak menghala ke Timur, boleh singgah jap..bole tapaukan spaghetti skalik, nak?

gina marna said...

hehehe...gina marna not general manager. kite SYMP gomen jerk... singgah laa, kite leh banjer satar & otak2...hehe igt mkn jer kan.