Sunday, May 13, 2007

SELAMAT HARI IBU

semalam sedih bile tgk drama kat TV3..kisah anak durhaka. teringat plak kat mak aku yg sekarang meronda di padang besar. anak mak ade 12 orang, mmg patut la mak meronda sana-sini...kadang di Sarawak, kdg di Johor, kdg di N9, kdg di Kelate, kdg di Perlis...and Terengganu.

tahun ni dah 69 umur mak aku...dgn lutut yg sakit, dgn darah tinggi nyer..hmm kadang-kadang aku rasa bersalah bila aku mempertikaikan keputusan mak. mak yang melebihkan adik-beradik yang lain..walhal aku tak tau betul ker mak lebih syg yg itu atau yg ini atau hanya perasaan aku saja.

dulu mak penah cakap nak tengok aku jadi CIKGU tapi aku cakap x minat. lepas tu aku rasa bersalah plak pada mak...sebab tu bile dapat keje kat sini aku rasa itu macam hasrat mak yg tak tercapai dulu. walaupun bukan cikgu tapi adelah iras sket2...emmh mungkin hasrat mak dulu dah tercapai.

Mak sorang boleh jaga nak 12 orang tapi anak 12 orang tak tentu lagi boleh jaga mak sorang...Selamat Hari Ibu..MOK

No comments: