Monday, May 28, 2007

caNdat sotong



malasnyer nak mengupdet blog...lagi pulak bz benor lately. gatal2 plak tuh..ehem gatal alwaiz ler cam biase..ahaks. okeh..alkisahnyer 17-19/5 yg lps, aku kene jdk LO@pengiring tetamu as alwaiz le kalo ade sumthing2 di opisku. ms nih jdk LO utk ahli mesyuarat beb..x ler fenats sgt pon tapi adela sampai kul 1 pagi..ahaks. pastu nak tdo pun x leh...papa lak blk kg dgn achah. fuhh camner nak tdo wehhh..huhu alasang sgt.






so dah alang2 mai ke kemamang nih tgh musim mencandat sotong ape lagi...xtvt slps meeting p mencandat ler. tatau la nape aku selalu jdk mangsa *matilaaa mangsa dera...asal nak suh mengikut or mengiring jer yg pempuan jer musti aku kene. tak der la nak komplen aper pon tp cam x syok arr sbb aku risau kang aku mabuk laut jer...hehe wat maluuuuuu jek.


anyway..petang sabtu yang nyaman iteww kami bertolak ke KSB nak naik kapal nih..huhu aku kene ikut dgn kapal kecik. tepat jam 6.00 ptg sumer dah berangkat naik atas kapal iteww atau deme nih panggil bot je. mule2 naik kapal tuh mmg berdebor giler...setakat naik feri p langkawi or naik bot p pulau perhentian tuh pernah ler. tapi itu lain ler sbb x berenti mcm bot nih kat tgh2 laut..



bot nih name je kecik tapi berpuluh org jugak yg leh naik nyer...pempuan termasuk aku ade la 6 orang. tapi deme 5 org nih mmg terer2 ler..sume dpt sotong aku jer yilekk...iyela kene bertugas kan..hehe alasangg sgt. oleh sbb aku sekor sotong pun x dpt maka aku mls le nak mengambil foto org lain..hehe dengki sgt kan. so aku asik amik gambo bot dgn pemandangan je ler.


bercakap psl krew bot nih ade gak la yg kendo2..ahaks matilaaa galok. tapi aku idok ler menggoda sesiapa..harap maklum hanya sotong yg aku nak aim bukan org yer..kekeke tp sekor pun x suke kat aku. mule2 aku igt nak duk dlm kabin je lps maghrib tuh, tp ropanye duk dlm tuh lagi la pening..baik aku duk luar amik angin dan buang angin..hehe



entah apelah nasib malam tuh...sotong galak belah petang jer. malam dah slowdown yg amat sangats..nak tunggu kul 12 ker kul 1 kang x larat dohs. so dlm kul 9 lbh kami bertolak balik ke jeti di KSB. mata pun dah x thn nih..ngantuk wehh tambah dgn buring lg. ade gak la pakcik2 yg mesra ajak borak2..ahaks asik dpt pakcik jer tau...nyampah akak! yang bestnyer ade sorang pakcik ni seloroh "sutong tak dok wehh...pakat gi tgk konsert AF gamoknyer"...hahaha melepas le kite orang tgk AF. anyway...sampai jeti dah kul 11 mlm trus blk. gigih nih kut2 AF lom abis pastu rancangan selepas candat nih nak bako trus sotong..perghh kecur ayaq liuq wehh. sempat la aku tgk mila nyanyi separuh dah lagu second tuh...cehh. mmg aku jangka pon mila yg dpt. after AF abih..dah kenyang mkn sotong bako siap bungkus wat balik untuk papa lg. aku balik tdo......esoknyer GATAL giler beb. gatal sbb makan sotong ke sbb aku x mandi mlm tu tatau la...hehehe terlebih sotong gamoknyer.

2 comments:

goboklama said...

dah musim ke skarang? seronotnya! tak pernah pulak cuba mncandat sotong nih,makan tau le! kita nak balik kelate esok,jom pi sana? :)

gina marna said...

lame dah musim...bulan 5 ni kemuncak dia nii..hehe
balik kelate yek..dah balik last week. singgah le kemamang..