Sunday, June 30, 2013

Alahai monyet

Belakang rumah ni ade bukit & memang banyak binatang duk ctu..salah satunya monyet. Monyet2 ni mmg nakal, suka turun cari makan a.k.a sepahkan tong sampah & petik buah2 kat taman perumahan ni. Rumah aku pulak memang dah jadi laluan wajib dorang..sebab tu la buah ciku aku selalu jadi habuan dorang. Pokok kari aku sesajer dia gi patah-patahkan, rumpun pandan aku pulak dia cabut makan umbut...

Pagi ni aku jenguk ke tempat semaian pokok & orkid...hampesss btol la monyet, dia buat tempat main gamaknyer..huhuhu anak labu yang nampak mcm nak menjadi tu dah jadi mangsa dia dulu..habis pasu dia terbalikkan. Pokok lengkuas pun jadi mangsa kali ni..hmm tak tau nak cakap ape..ALAHAI MONYET..monyet betol!! hehehe

3 comments:

TukangKebun said...

Dugaan. Moga monyet tu akan berpindah tempat.
Saya selalu kalau tanaman berubi ni si tikus pula yang suka menggali.

gina marna said...

Hidup mmg penuh dugaan kan...hehe. Dulu sebelum ade pagar blkg, geng2 mr & mrs b@b! yg selalu rosakkan kebun especially ubi kayu & pisang..sampai skrg x tanam lg dh semua tu w'pun dh berpagar :)

TukangKebun said...

Diana pun kelmarin terkejut tengok pokok-pokok pisang yang berbuah semua patah tak tau gara-gara siapa.