Monday, September 28, 2009

diaRi rayE giNa M...1

Haa...ade rupenye gambo di pagi raye...
seme tgh ready nak p jalan2...papa in pepel kaler itu

rayE 1 :

...bangun pagi gosok gigi..hehe sesudah subuh start prepare ler ape2 yang patut untuk di makan before papa & the gengs p semayang raye. baju raye dah iron siap2 semalam...tahun ni turn aku awal sket, kakok aku yg duk nun jauh sempadang Siam nuh dapat last turn...keh3 kul 1 baru leh tdo. x perrr raye nyer pasal releeeeeeee. Kakok masok oil rice...ecehhh. mok doh siap kurma ayam sebelum subuh lagi doh. aku part buat air teh jer...ahaks. pagi2 bising giler...maklumlah yang duk malam umoh mok ade 4 kuarga termasuk kuarga giNa M..:). hmm bayangkanlah kalo 12 kuarga serentak tdo umoh mok...???? ermm mau pecahhh dinding.

huhu tapi spoil ar tahun ni...sbb buat pertama kalinya anak bongsu kesayangan mOk...ahaks adik aku laaa yang baru nikoh tahun lepas & dpt bb girl yg gomuk tahun ni x leh balik beraye or x mampu balik raye?? keh3...x cukup ar 250 tuh kan...sOOO tahun ni adelah adegan syahdu syahdan dgn linangan airmata..hmm tahun lepas mmg hepi sakan pagi2 raye nih. tapi aku bese laa x reti la nak sedih2 niii...ntah arrr..maybe sebab aku leh terima kenyataan yang adik aku dah jadi laki orang & mak aku lom boleh terima kenyataan itu lagik kan...kan...iye kan ajelahh.

anyway sesudah adegan sedih itu...kami beramai-ramai konvoi 4 buah kete ke umah pak2 sedara belah ayah aku. ade dua org jer...sorang mak sedara dah ninggal sorang lagi bapak sedara x kawin2, duk dgn abg aku sebelah umah mOk gak ah. baby kene tinggal umah dgn mOk sbb tdo..siba baik laa..kalu x mmg sian laa kepanasan tahap cipans jalan2 raye tahun nii...x dan tgh hari doh busuk baju raye aku itu...ceh3.

ptgnyer balik umoh nenek papa la pulok...alah x sampai 30 minit pun naik kete. ermm tp mcm x besh je raye ctu sbb x ramai...x mcm umah mOk ai.

No comments: