Monday, October 22, 2007

Diari Raya giNa

11 Oktober : masa balik raye....sampai di satu daerah bernama Setiuuu kerete kami di sondol oleh sebuah Wira..aiyoo kene sondol ngan wira lagi. suweiii lerr..sib la kete kami ni bontot nyer keras..kuikuikui..alhamdulillah kalo idak x leh pakai kebaya tahun nii dah bontot x lawo..kekeke


12 Oktober : kul 4 pagi kakak aku yg duk pdg besaq sms..tanya kabo dah bangkit lom..dia sampai umah mak (aku kat umah famili papa)...igtkan nak aper..suh p beli tudung raye kat dia sbb yg aku beli arituh x matching ler pulok..huhu..dah aku pegi le pasar sehari ramadhan terakhir untuk beli tudung raye akak aku pulok..erkk sebenonye nak beli aku punye gop.. ptgnyer balik berbuke umah mak ayah aku..yeahhh raye umah aku ini tahun..best2..opss


13 Oktober : eh dah raye ekk..huhu..rs cam kejap je pose..oleh sebab aku x leh p semayang raye..so pagi2 terpaksa menyibukkan diri..tolong masak, buat air..kemas2 & penting juge gosok baju raye. riuh rendah umah mak..mcm nak tongkang pecah pun ader...maklumlah big family..dah semua balik dr masjid..mkn2 nasik minyak..trus p jln2 ke umah sedara & mara..ptg baru balik umah famili papa. tu pun x abih umah sedara & mara aku p meronda


14 Oktober : siap2 di umah nenek papa..nak p beraye umah kwn papa si Lee (not LeeUK..hehe) yg duk kat kuarters klinik kesihatan pasai bini dia kene standby..x leh cuti..huhu sian kan...tp ok aper demi negara gtu. tgh2 syok mkn kuih & buat ketupat..akak aku sms lak suh p singgah umah akak no. 3..katenye nak jamu adik-beradik nasik minyak...aiyooo nasik minyak lagikahhh..montel la aku..sebenonye aku plan nak ke KT..lbh tepat lagi Jln Panji Alam..nak p umah si Nil, anak dara yg keje di Putrajaya itteww..so after we eat2 nasik minyak...we trus ke KT..pehh.

sempat juge la kami mkn buah langsat (sesat) sbb aku mane la penah p umah si Nil sblm ni kan..huhu siab baik jumpe gop..dah tu on the way baliknye..dah masuk maghrib..papa lak cadang p mydin mall psl x penah p lagi..soooo teruslah ke mydin mall. duk cari2 surau nak solat, si achah lak nampak le kedai pakcik dia KFC..emm ape lagi, pastu mkn KFC le pulok..huhu montel aku..


duk jln2 dlm mydin mall tuh..teringat kat seseorang yg mmg sukeeeee sgt shopping di ctu..hehe. haruslah aku sms dia ckp aku tgh beraye di mydin..kekeke. haruslah juge org tu ckp dia jeles..teruslah kami berjejak kasih bermaaf zahir batin di mydin mall..huhu tp x der duit raye...kan..sofi kan...ops dah tersebut lak name nyer...tp kami x sedondon hitam sbb aku tukor plan mls nak gosok baju sutera itam tuh...liat sgt nak gosoknyer.


15 Oktober : hari ni anak sedara aku..anak kepada kakak aku no. 4 bertunang...ini anak dia yg ke-3 dah nak kawin nii..emmh betapa meriahnye nenek yg seorang ini beraye..huhu nenek ker..mmg nenek dahh pangkatnyer..

16 Oktober : waaa..ini hali kami semua pakat2 adik-beradik yg ade lagi kat umah tu p berpiknik plak..mane tuu..mestilah kat La Hot Spring..tudiahh mcm kat obersea. sebenornye asik p sane jer..mcm le x dak tmpt lain. budak2 tu ckp dah puas pegi pantai niii...air panas tu lom puas lagi..mak masak nasik dagang arini..sbb menantu dia yg duk jaybee itu tgh pegnant..mengidam ler kut

17 Oktober : hmm...hari ni x ke mane-mane dah...duk umah basuh kain baju raye sume2..huhu aku dah tersilap p basuh baju oren itu skali..dah turun kaler..mane la aku tau x leh basuh gtu je..tuan kedai tu x habaq mai pun yg itu bukan washable silk...ancorrr baju raye selai.

18 Oktober : berduyun-duyunlah makhluk Allah ini ke Rantau Panje...nok cari gapo dio pun dok tau arr..hehe cari bare ko cari susoh ko dok tau laa..yg aku tau mmg jem giler & panas giler di rantau panje nii..mummy aku beli set cawan aku lak beli set gelas..hihi pas raye baru nak beli wak gapo tatau...petangnye p berbuke pose (hehe yg pose sorang je) kat umah akak no. 4 ...dia mmg plg terer masak2 nii..sbb tu adik2 behhi ngat p umah dia.

19 Oktober : maka pulanglah kembali ke perantauan..huhuhu sedihh arr..tapi ok la raye lame doh di kg..

4 comments:

NJ@Goboklama said...

Laaaaaaa,awok ke aritu kita nampak kat rantau panjang?? heheh... Eeeiii,mmgle jln kat mana2 je di kelantan minggu lepas jem teruk,kita pun asik dok umah,tak lalu nak kuar.
Geena, (nama baru u) raya aritu kita mkn ketupat & rendang kat umah kita je, brtandang kat umah org lain minum air & mkn biskut je. Yeayyy, brjaya!!!

gina marna said...

hehehe..yer kut. tulah pasal...x berani pegi KB, jem gile2. fuyooo jage badan gtu..kite ni membina badan gtu..hehehe

Adi Osman said...

hmmmm......
nak komen kat tepi dah tak leh..letak komen kat sining jahhhh...

err err errr......best ooo jenjalan

gina marna said...

hihihi...sian en. fendi..ala kang chek pun best la jln2 dr kl ke kemamang gtu..