Thursday, February 26, 2015

Ros ditebuk ulat

Dua pokok ros dlm polibeg setiap satu harganya RM7.50...sangat murahh ooo. dah nama pun Mok Kite Maroh Jual Mahal...hahahha. memang berbaloi beli bkn je sbb murah tapi cantik sgt bunganya. Tapi sayanggggg...x sedar ulat dah tebuk kudup bunga tu..so kembang ni dah berlubang di bwhnya..tapi still cantik lg :). Ada bau harum tuh tapi slow sangat..mcm x brp nak bau jer. satu pokok lagi maybe kaler merah kalau tgk dari pucuknya yang kaler merah gelap..dah ade kudup pun...x sabarnya...blom repotted sbb nak bagi stabil btol2 dulu. Tangan aku ni panas..boleh mati pokok kalau gelojoh sangat..hahaha. So skrg dah ade 4 pokok ros..satu dah mati jd mangsa tengkujuh. 

2 + 2 = 4

mcm kuning gelap

full bloom nmpk ade pinkish di tepi

2 comments:

TukangKebun said...

cantik ada blushing blushing sikit gitu.

gina marna said...

Skrg dh jadi putih..tp still bertahan di pokok. lama jugak kembangnye