Sunday, November 10, 2013

Kisah Sama tapi Tak Serupa

Pokok orkid ni dibeli masa karnival bunga & tanaman di bandar Cukai tp dah lupa bln brp. Nak beli yang sedia berbunga mahal sangat sooo akak angkat la satu (bak kata mat bangla yang jaga stall nii) tapi kerana tak mampuuu akak angkat anak pokok jer 2 pasu, keratan 2 pokok, pasu 3...hihi banyak jugak kena bayar tadi kate tak mampuu..hihihi.

Alkisahnya 2 hari lepas dia berkembang setelah berbunga for the first time...huhuhu akak kuciwaa tapi still bersyukur..sebabnye pokok contoh yang akak tgk tu lain benor bunganye. Sempat snap aritu pakai hp hubby..bunga bintik2 purple & krim pahtu besor skit. Yang ini lain, kecik lok tuu..huhuhu. rupa-rupanya daun & pokok je sama..sama tapi tak serupa..hehehe. 



Tecit jerr


Close up gni nmpk beso 

4 comments:

TukangKebun said...

Cutenya...suka warna unik

gina marna said...

mmg unik bunga orkid ni..kecik je

Jun Cupcakekasih said...

Salam ziarah 2014. Gigih berblogging dan seronok baca coretan di laman ini

gina marna said...

Salam mesra Jun :)...tq singgah di sini. Coretan sesuka hati namanya nii.